Konferencja "Praktyczne aspekty zarządzania transportem"

Data publikacji: 17-06-2014

interLAN zaprasza na konferencję "Praktyczne aspekty zarządzania transportem". Spotkanie odbędzie się 25 czerwca w Hotelu Novotel Airport w Warszawie

 

 

 

W PROGRAMIE między innymi:

    

Niebezpieczne skutki uchwały siedmiu sędziów Sądu Najwyższego o ryczałtach za nocleg kierowcy w kabinie.
Kierowcy mogą domagać się wypłat zaległych ryczałtów za noclegi w kabinie za ostatnie 3 lata. Dla wielu firm przewozowych oznacza to gigantyczne koszty, a nawet bankructwo. 12 czerwca zapadł wyrok siedmiu sędziów Sądu Najwyższego w sprawie zalecanego orzecznictwa w kwestii tego, czy zapewnienie kierowcy noclegu w kabinie to wystarczające warunki do spędzania przez niego nocnego odpoczynku. Został przyjęty najgorszy dla przewoźników wariant zalecanego orzecznictwa: kierowcom należą się ryczałty za noclegi w kabinie.
– Łukasz Prasołek, portal Pogotowie Kadrowe
      

Jak środowisko przewoźników drogowych może bronić się przed lawiną pozwów o wypłacenie zaległych ryczałtów?
Sędziowie Sądu Najwyższego stwierdzili, że kierowcy samochodów ciężarowych mogą domagać się od swoich pracodawców wypłat ryczałtów rekompensujących im noclegi w kabinach ciężarówek. O jakiej skali problemu mówimy? Kierowcy mają teraz prawo domagać się ryczałtów sięgających za każdy nocleg w kabinie sięgających w: Niemczech – 37,5 euro, Hiszpanii – 40 euro, Francji – 45 euro, ale w Wielkiej Brytanii już 50, ale funtów! Co zrobić z tym problemem? Jak środowisko przewoźników drogowych może bronić się przed lawiną pozwów kierowców.
– Maciej Wroński, prawnik, ekspert w dziedzinie prawa transportowego.
 

Nie daj się zagranicznemu zleceniodawcy. Pozew blokujący w międzynarodowych procesach w branży transportowej
W przypadku sporów z zagranicznymi kontrahentami na tle opóźnień w transporcie lub uszkodzenia ładunku, jednym z podstawowych zagrożeń dla polskiego przewoźnika jest możliwość rozpoznania sprawy przez sąd zagraniczny, co nie tylko może znacząco podnieść koszty postępowania, ale także istotnie zmniejszyć szansę przewoźnika na korzystne rozstrzygnięcie. Niedawne orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej daje jednak przewoźnikom do ręki instrument, który może znacząco poprawić ich sytuację procesową.
– Paweł Judek, kancelaria Działyński i Judek Spółka Partnerska Radców Prawnych w Poznaniu

 

Przewoźnicy - przemytnikami mimo woli. Bądź mądry przed szkodą i unikaj kar za przewóz nielegalnych imigrantów i towarów akcyzowych do Wielkiej Brytanii

Prowadzenie drogowych przewozów towarowych do Wielkiej Brytanii wiąże się ze szczególnym rodzajem zagrożenia – możliwością dostania się do ładowni nielegalnych imigrantów, na ogół z egzotycznych krajów. Dodatkowo ktoś może podrzucić kierowcy „świnię” w postaci ładunku towarów akcyzowych. Jak zawczasu ustrzec się tego typu niemiłych niespodzianek?
– Łukasz Chwalczuk, Kancelaria Prawna Iuridica

 

Złupić przewoźników - astronomiczne kwoty kar sposobem na kryzys? Jak funkcjonować w nieprecyzyjnych regulacjach w prawie transportowym?
Wysokość kary za nieopłacenie e-myta na jednej bramce jest horrendalna (wynosi 3 tys. zł) i spędza sen z oczu wielu przewoźnikom drogowym, tym bardziej, że jej wielokrotnością można być obciążonym będąc zupełnie niewinnym. Jak to możliwe? A może jest to sposób na zapełnienie „dziury budżetowej”?
– Iwona Szwed, Arena 561

 

Skocz po unijną kasę. Pozyskiwanie funduszy unijnych na działalność transportową

W piątek 23 maja 2014 r. Komisja Europejska zatwierdziła Umowę Partnerstwa z Polską. Otwiera to drzwi do napływu do naszego kraju nowych pieniędzy UE na lata 2014 – 2020. Przez najbliższe siedem lat do Polski ma trafić ponad 119 mld euro, przeznaczonych na badania i rozwój, innowacje, transport, ochronę środowiska oraz rolnictwo. W jaki sposób firmy transportowe mogą skorzystać z tych pieniędzy?
– mec. Katarzyna Więckowska, April24

 

Dlaczego polskiemu przewoźnikowi opłaca stać się niemieckim przewoźnikiem?
Okazuje się, że założenie firmy transportowej w Niemczech, lub utworzenie samodzielnego oddziału polskiej firmy za Odrą umożliwia nie tylko ominięcie uciążliwych restrykcji kabotażowych, ale także pozwala wypłynąć przewoźnikom na znacznie szersze wody europejskich rynków transportowych. Wyższe stawki, bezpieczniejsze kontrakty, mniej formalności, otwarte bramy na transport do Rosji – to tylko niektóre z czynników, które powodują, że taki proceder jest opłacalny. Administracyjne i notarialne koszty związane z założeniem niemieckiej spółki kapitałowej, której udziałowcem jest np. jedna osoba fizyczna oscylują w granicach 1-2 tys. euro. Jak przeprowadzić ten proces?
– Damian Dziengo, DD Legal Rechtsanwälte

  

Szczegółowe informacje na temat konferencji wraz z formularzem zgłoszeniowym znajdziecie Państwo na stronie www.transport-manager.pl

 

Serdecznie zapraszamy do udziału

 

Zespół interLAN

Zaufali nam