Transport pod żaglami

Data publikacji: 06-06-2011

ŻagleW dniach 27-29 maja 2011, w malowniczej scenerii mazurskiego portu Sztynort, odbyły się już po raz drugi Regaty Branży TSL. Organizatorami spotkania były firmy Transics i InterLAN, a partnerami tegorocznej edycji były firmy: DAF Trucks Polska, Key Driving Competence, Mobileye Technologies, Michelin Polska, PKN Orlen, Pema Polska, Pozkrone, Sagan Consulting oraz SG Equipment Finance. Na ich zaproszenie do Sztynortu przybyli przedstawiciele ponad pięćdziesięciu firm transportowych z całej Polski, którzy na co dzień zarządzają flotą prawie 5 000 pojazdów.

Organizatorzy i Partnerzy chcieli dać przewoźnikom okazję do oderwania się od codziennej pracy i umożliwić im branżowe spotkanie sprzyjające integracji, wymianie doświadczeń i poglądów. Niezależnie od tego, czy ktoś był doświadczonym żeglarzem, czy na wodzie stawiał pierwsze kroki, każdy miał okazję do wypoczynku i doskonałej zabawy, połączonej z nutą sportowej rywalizacji.

W pierwszym dniu spotkania uczestnicy regat mieli możliwość wzięcia udziału w zawodach z zakresu eco-driving’u, zorganizowanych przez jednego z partnerów – firmę Key Driving Competence. Dzięki wskazówkom instruktorów KDC i Szkoły Jazdy Renault właściciele firm transportowych mieli okazję przekonać się osobiście, ile paliwa można zaoszczędzić, stosując zasady ekonomicznej i ekologicznej jazdy. Rywalizacja o miano najlepszego eco-kierowcy odbywała się na 9-kilometrowej trasie Sztynort – Radzieje. Ocenie podlegało zarówno średnie spalanie, jak i średnia prędkość przejazdu. Z uwagi na różnice w ukształtowaniu terenu, wyróżnienia zostały przyznane na każdym z kierunków trasy. Wszyscy zwycięzcy zostali obdarowani nagrodami ufundowanymi przez firmę PKN Orlen.

Czołowa trójka na odcinku Sztynort – Radzieje:

  1. Roman Biegański (Agromex): spalanie 4,12 l/100 km; średnia prędkość  55,67 km/h 
  2. Maciej Michalski (Pozkrone): 4,29 l/100 km; 60,07 km/h 
  3. Alina Mańczak (Orlen Transport): 4,37 l/100 km; 59,57 km/h 

Czołowa trójka na trasie Radzieje - Sztynort:

  1. Arkadiusz Pawlak (Pema): 3,99 l/100 km; 58,28 km/h 
  2. Dariusz Rejnchard (Mostva): 4,13 l/100 km; 59,6 km/h 
  3. Andrzej Zadroda (Dedal): 4,08 l/100 km; 56,44 km/h 

Niemałym zaskoczeniem była bardzo dobra postawa kobiet. Najlepszy wynik uzyskała Alina Mańczak – 4,37 l/100 km; 59,57 km/h. Wyróżnienie za najbardziej sportową postawę otrzymała Pani Małgorzata Jachura-Al-Azab (PKN ORLEN). Taka postawa potwierdza, że kobiety za kierownicą również potrafią być oszczędne :).

Pierwszy dzień imprezy zakończył się wspólną kolacją i ogniskiem. Humory dopisywały, niestety wespół z komarami… Były szanty, tańce i „długie Polaków rozmowy”. Po raz kolejny przewoźnicy udowodnili, że mało która branża potrafi się tak wspaniale bawić i integrować.

W drugim dniu spotkania zostały rozegrane regaty. Po odprawie sędziowskiej i krótkim instruktażu żeglarstwa, uczestnicy podzieleni na 23 załogi dowodzone przez doświadczonych sterników,  wyruszyli wąskim przesmykiem z jeziora Sztynorckiego w kierunku jeziora Kisajło. Niezbyt silnie wiejący wiatr nie pozwalał na pełne zaprezentowanie żeglarskich umiejętności poszczególnych załóg, ale już od połowy pierwszego biegu flotylla transportowców zmierzała do mety w pełnym wietrze w pozycji „na motyla”, a co ambitniejsze zespoły próbowały zwiększyć swoje szanse, podnosząc miecze i wypychając bosakami foka. Po krótkiej przerwie i obiedzie na przystani w Pięknej Górce załogi rozegrały drugi bieg. Tym razem wiatr wiał już znacznie silniej i można było wykazać się umiejętnościami halsowania w sporych przechyłach. Z uwagi na sprzyjające warunki powrotny rejs do Sztynortu dostarczył uczestnikom sporo adrenaliny i niezapomnianych wrażeń. Rywalizacja była zacięta do samego końca. Po podsumowaniu wyników z obydwu biegów wyłoniono zwycięskie załogi:

I Miejsce:

Zespół SAGAN CONSULTING w składzie Marek Sagan (kapitan), Marek Matkowski, Marek Pinkiewicz, Adam Rowicki oraz Rafał Horoszczak (funkcję sternika pełnił Andrzej Dardziński).

II Miejsce:

Zespół POZKRONE w składzie  Jacek Białobrzeski (kapitan), Mariusz Dziura, Marek Wdrowiński, Jerzy Czartoryski, Dariusz Kraszewski oraz Marcin Karbownik (funkcję sternika pełnił Tomasz Bazydło).

III Miejsce:

Zespół PKN ORLEN w składzie Szymon Skupień (kapitan), Małgorzata Jachura, Alina Mańczak, Marcin Starosielec oraz Ewelina Pieńkowska.

Jak na porządnych organizatorów przystało, załogi InterLAN i Transics przybyły do portu jako ostatnie J. Gdy emocje regat już opadły, przyszedł czas na wspólna biesiadę i wręczenie nagród. Strzeliły korki od szampanów i wzorem rajdowców Formuły 1 zwycięskie załogi uczciły swój sukces. Mimo, że z powodów technicznych nie udało się wspólnie obejrzeć finału Ligi Mistrzów, wszyscy bawili się świetnie, a Barcelona i tak zdobyła puchar. Dalsza część wieczoru należała do Pierwszej Poznańskiej Niesymfonicznej Orkiestry Ukulele. Nazwa może i skomplikowana, ale z pewnością warta zapamiętania. Trójka muzyków tak mocno rozgrzała i roztańczyła uczestników regat, że bisom nie było końca.

Niestety, wszystko co dobre szybko się kończy. Nazajutrz trzeba było opuścić  łódki, w których byli zakwaterowani uczestnicy regat. Jeszcze tylko ostatni rzut oka na malowniczą keję mazurskiego portu Sztynort, pożegnalne śniadanie, wymiana wizytówek i uścisków, i II Regaty Branży TSL można było uznać za zakończone. Patrząc na zadowolone twarze uczestników, mamy nadzieję, że regaty na stałe wpiszą się w kalendarz spotkań branży TSL, a że w  transporcie czas pędzi szybko, to nim się spostrzeżemy, znów spotkamy się podczas III edycji Regat TSL. 

Zaufali nam